Thursday, July 16, 2009

Sayu dan pilu..

Pagi ni lepas siapkan keje² rutin, aku terus masuk blog dan usha apa² yang menarik untuk dibaca. Merayau sana, menerjah sini. Akhirnya aku sampai ke satu blog ni. Blogger ni bercerita tentang satu kes pembunuhan student KUIAM yang baru je solved beberapa hari yang lalu. Kebenaran akhirnya terbukti dan yang salah akhirnya bakal menerima hukuman yang setimpal. Hidup ini ada karmanya. What u give, u will get it back. Skarang ni tuhan lagi banyak bagi cash payment banding dengan credit. Itulah satu prinsip yang kadang² kite tak berapa amik peduli. Jahat dibalas jahat, baik dibalas baik. Sebenarnya, secara jujur aku memang tak tau sangat pasal kes ni. Aku memang jarang baca paper. Berita terkini yang biasa aku dapat hanya dari siaran berita kat TV. Tu pun kadang² banyak yang missed. Bila terbacakan artikel ni kat paper semalam (ye ke semalam, tak baper ingat dah), aku agak tertanya² la jugak. Kenapa aku tak perasan tentang kes pembunuhan ni? Padahal mangsa tu adalah pelajar KUIAM, dekat sangat kolej tu dengan rumah mak mertua aku. Well, mungkin sebab cerita ni dah agak lama. 2 tahun yang dulu. Dan kes itu pulak tak terjadi dikalangan yang aku kenal (nauzubillah, mintak dijauhkan).

Untuk yang nak mengetahui kisah arwah secara detail, singgahlah kat laman blog sahabat²nya yang bersama susah dan senang hingga akhir hayat arwah..

Sahabat 1
Sahabat 2

Dan artikel kosmo selepas keputusan kes baru² ini.

Apapun, mari kite doakan semoga roh arwah JULIANA dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang² yang beriman. AL-FATIHAH..

Till my next post... bye bye bye

-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails