Thursday, November 12, 2009

Pasti Tapi Buntu..

Aku dah mula rasa bosan berada di sini. Tanda² awal yang menunjukkan aku perlukan pembaharuan dalam hidup aku yang sekarang. Dah semakin banyak kepincangan yang aku nampak di sini sekarang. Semakin hari semakin bertambah² pincangnya. Sebenarnya, hampir setiap hari jugak aku ada terpikir untuk keluar dari kebuntuan ni. Tapi tak tau mana patut aku mulakan. Owh, bukan tak pernah aku mulakan. Tapi permulaan tu selalunya mati di tengah jalan. Kenapa? Mungkin aku tak cukup berusaha barangkali. Kalau pada fizikalnya aku nampak tenang dan aman saje di sini. Tapi sebenarnya, hati ni tuhan je yang tau. Banyak yang sering aku ngomelkan bila sendirian (gile ke ape!). Tak, aku cukup waras setiap kali aku bermonolog. Lebih setahun aku berdiam di sini. Tapi dari setahun yang lebih itu, tak banyak yang aku nampak boleh berkembang dan bertambah. Tak banyak yang aku boleh capai dan gapai. Tak banyak yang boleh aku tingkatkan dan realisasikan. Jadi, apa guna lagi terus bertahan di sini? Aku masih mencari jalan pasti sebenarnya.

Dan pagi ini, sedang asyik berbual sembang kosong dengan seorang teman. Tiba² kami sampai kepada satu topik yang tak pernah terpikirkan di akalku selama ni. Soalan yang berkisar tentang kisah orang lain akhirnya susur galurnya terus mengalir hingga menjadi kisah tentang aku, aku dan aku. Si teman memberi satu harapan untuk aku tinggalkan kebosanan yang aku alami di sini. Hurm, peluang depan mata. Takkan aku nak lepaskan? Banyak hidangan enak yang dihamparkan depan mataku sepanjang kami berbual. Aku teruja, amat teruja. Berbunga harapan la jugak. Jadi langkah pertama dah aku mulakan seawal pagi tadi. Lepas tu? Ada lagi langkah seterusnya. Tapi tak kisah la, yang penting mukadimahnya dah pun aku laksana. Terima kasih teman, andai berjaya jasamu takkan aku lupa.

Tapi.. Dalam pada asyik aku merencana agenda sendiri. Terpikir jugak tentang yang satu itu. Sepatutnya tahun depan ada habuan yang bakal aku terima dari sini. Habuan yang aku tak tau berapa. Mungkin banyak, mungkin jugak sedikit. Tapi walaupun sikit, pasti terkesan jugak di hati kalau aku tak dapat merasa apa yang sepatutnya aku terima tu kan? Buntu lagi. Dilema ditambah pulak dalam hati. Macam mana ni ye, harus aku pilih yang mana agaknya nanti? Kata hati sekarang agak berbelah bahagi. Mau yang itu ataupun yang ini? Hurm, takpelah. Aku masih punya waktu nak menimbang dan jugak membahagi. Kalau rezeki ku bukan untuk itu, aku redha. Moga doa yang aku panjatkan selama ni beroleh hasil yang memuaskan hati. Bantu aku ye tuhan..


Sumber gambar dari google

p/s: Entry ini agak rahsia bunyinya.. Kalau pening nak memahami, maaf ye kawan²..


Till my next post.. Bye bye bye..




-END-

1 Mak Joyah Bertandang:

ch@ said... Jawab Balik

ye puan izma, aku mmg tak phm n3 ko ni....huhhuu! tapi...spt aku tahu je :p muahaha :)

Related Posts with Thumbnails