Thursday, August 06, 2009

Again dan sekali lagi..?!!

Malang sungguh nasib aku sejak kebelakangan ni. Dalam masa kurang dari sebulan, 2 kali aku eksiden!! Dan 2-2 kali tu jugak salahnya bukan berpunca dari aku. 10/07/09, Kenari ku itu menjadi mangsa kebodohan seorang pemandu Viva, rujuk post ini. Dan semalam, 05/08/09, Kelisa pulak menjadi mangsa keadaan seorang manusia rabun yang keretanya je yang besar, tapi mata kecik. STUPID!! Sangat sakit hatiku ini. Satu pun tak settle lagi, satu lagi datang. Nasib baik Kelisa tu masih boleh bergerak. Jadi sementara menanti Kenari dan police report Kelisa tu siap untuk dihantar ke bengkel, terpaksa la aku usung kelisa tu ke sana ke mari dengan wajahnya yang dah rebeh sebelah. Poor our Kelisa.



Semuanya terjadi pagi semalam masa aku & bie baru nak memulakan perjalanan ke opis. Dalam bangunan parking lot rumah kami!! Macam biasa, bie memang akan bergerak dengan kadar yang sangat perlahan dalam parking lot tu memandangkan keadaannya yang agak sempit dengan orang² bodoh yang suka sangat block jalan dan parking orang lain. Setibanya betul2 berhampiran jalan keluar dari parking lot tu, aku nampak sebiji Toyota Hilux dengan lajunya nak masuk ke dalam. Bie berhentikan kereta dengan tujuan nak bagi laluan pada die masuk dulu. Tapi betapa bodohnya die (driver Hilux tu), masa masuk ke dalam kawasan parking lot tu aku boleh nampak dengan jelas matanya sikit pun tak memandang ke depan. FAK YU!! Dan dalam sekelip mata, BOOMMED!! Singgah satu ciuman mesra dari Hilux itu kepada muncung Kelisa kami. Aku sangat pissed off!! Dan aku hanya biarkan bie turun seorang. Aku hanya memerhati dari jauh. Ada la sikit tegang urat dan tikam lidah. Selepas beberapa minit, driver Hilux tu hanya terus berlalu tanpa sikit pun maaf. Jangan kata maaf, turun dari kereta pun tidak. Kami malas pikir panjang, terus ke balai dan buat report.

Jadi kepada anda sekelian, sila berhati² kalau nampak kereta Toyota Hilux, warna hitam, WSF 1868. Pemandunya seorang *cayanunalif* memang sangat² kurang ajar!! Jangan sampai aku sendiri jumpa die dalam kawasan parking tu, memang something will happen. Tak banyak, sikit aku akan bagi. Dan, aku percaya dengan hukum karma. Hari ni die langgar aku, maybe next time turn die pulak dilanggar lori kontena ke. Who knows?!!

Till my next post... Bye bye bye..



-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails