Friday, August 07, 2009

Ayam kampung - terbaik dari ladang!!

Lunch tadi aku di'kidnap' oleh sekumpulan mat dan minah kacau dan dibawa makan ke satu tempat yang aku sendiri tak penah tau sebelum ni untuk makan. Special menunya adalah, ayam kampung! Aku memang suka makan ayam kampung, tapi biasa yang aku makan masa raya puasa atau raya haji la. Samada rendang ataupun sup. Tapi paling aku suka kalau ayam kampung, mestilah sup. Yerp, aku memang sangat suke makan sup.


Di samping 2 orang budak nakal..


3 orang ini lah yang menjadi dalangnya..

Dan berbalik kepada kisahnya, tadi diorang yang bertanggungjawab meng'kidnap' aku ni bawak aku try makan kat Velodrom, Cheras. Huhuhu, sangat jauh tu dari opis aku ni. Tapi sebab hati pun teringin nak rasa, aku beranikan diri ikut jugak. Keluar dari opis sharp kul 12 (buat cam opis bapak aku je kan, padahal lunch hour start kul12:30), dan sampai sana lebih kurang pukul 12:45. Sampai je situ aku dah nampak dari jauh orang yang tengah ramai menghurung 1 kedai. Dan sangkaan aku tepat, itulah kedai yang kami nak tuju. Terus beratur dan bersiap sedia untuk menahan iman di dada. Deretan lauk pauk yang mengancam jiwa terlambak di depan mata. Huhuhu, mujurlah aku tau perut aku ni tak besar mana. Jadi makanan yang diambik cukup sekadar untuk mengisi ruang perut yang kosong dari pagi tadi.



Yang menjadi santapan aku tengah hari tadi:
• Nasi puteh
• Ayam kampung goreng kosong
• Udang galah
• Gulai tempoyak pucuk ubi
• Sambal tempoyak
• Limau ais

Semua diatas berjumlah RM14.oo kesemuanya. Mak aih, kalau pandang pada harganya memang terkejut perut. Tapi berbaloi la dengan apa yang dimakan. Mungkin akan menyinggah lagi lain kali. Tapi yang pasti bukan untuk masa yang terdekat ni. Takleh diamalkan makan banyak² selalu sangat, hehehehe..

Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails