Sunday, August 01, 2010

Penatnya..

Ding dong..

Aku kepenatan. 2 patah perkataan yang cukup untuk menggambarkan keadaan aku sekarang ni. Mata ni sebenarnya rasa nak tidur je dari tadi, tapi aku gagahkan. Petang tadi pun dah 'terpengsan' secara tak sedar bila hari menjelang maghrib. Yang cantiknya, tengah² landing baik punya layan mata sorang² dalam bilik, mak mertua aku masuk bilik. Ambik ko sedas kena bebel tidur maghrib². Hahaha. Asalnya bukan la nak tido sangat pun, nak rehatkan kepala je kejap. Tapi sudahnya terlelap jugak. Kalau bukan sebab bie datang kejut, memang sampai ke pagi esok la. Mengenangkan aku kena balik rumah malam ni sebab esok keje, kena jugak la bangun cemanapun.

Maunya tak 'terpengsan'kan, hari minggu aku yang sepatutnya dihabiskan dengan rehat, aku guna sepenuhnya berjalan ke sana ke mari. Jumaat malam dapat arahan dari MIL, die ajak tido Taman Kop. Hari Sabtu pagi² subuh lagi aku dah bangun. MIL & FIL bertolak pagi² tu balik Lipis, jadi aku ni mengantar sampai ke muka pintu la. Lepas tu terus keluar carik sarapan pulak. Jadi takde la sambung² tido dah. Pagi tu pulak, bie nak pegi main paintball kat Ulu Yam. Nak taknak kena jugak aku ikut sebab kat rumah tu ada abang ipar aku je. Huhuhu.


Askar Jepun

Aku memang tak dibenarkan terlibat dengan sebarang aktiviti lasak dah. So, aku memang jadi penonton merangkap tukang jaga barang. Nasib baik la bawak En. Acerintos ni sekali. Kalau tak, kebosanan jugak aku. Sepanjang diorang 'berperang' dalam field, aku dok luar layan Chuck Season 3. Hahaha. Kalau tak, mau mati kutu aku tak tau apa nak buat sorang². Selalu tu aku masuk jugak jadi cameraman, tapi masa tu kamera pun takde. Nak jadi cameraman macam mananya.

Kat situ je dah abis separuh hari. Dari pagi pukul 10 sampai la pukul 3 petang duduk kat situ. Lepas paintball, diorang layan mandi sungai pulak. Aku dok tepi je layan tengok. Tak bawak baju spare nak join sekali. Agak terpancar kekecewaan di situ, huhu.

Balik dari Ulu Yam, terus singgah makan kat Bangi Kopitiam. Sepatutnya nak attend kenduri doa selamat tengahari tu. Tapi perut masa tu dah kebulur, kena jugak isi dulu. Lepas siap makan, balik rumah MIL bersiap lebih² kurang then terus keluar balik. Sampai rumah kenduri, nak taknak kena la makan jugak sikit. Kang kecik pulak ati tuan rumah yang tak baper kecik tu kan, hahaha. (Sori Sham, lauk memang sedap² tapi perut dah takleh terima. Bukan tak sudi nak makan banyak ke apa).

Dari rumah kenduri tu, teruskan perjalanan ke Lowyat pulak. Nak mencari 'baju' untuk En. Acerintos ni. Kesian pulak kulitnya yang halus mulus tu dibiarkan calar² nanti kan. Lagi satu, ke sana sebab nak register 'berokben' yang dijadikan pasangan 'sehati berdansa' untuk En. Acerintos ni. Jalan pun boleh tahan la die punya jem. Dan, baru la kami tau mana duduknya dan rupanya Pavillion yang disebut² ramai itu. Sebab memang lalu situ. Tapi, sorry to say. Payah la aku nak jejak situ kot. Sesak padat sangat dengan kanak² yang rasa diri mereka ialah orang dewasa. Makcik adalah bosan kalau pegi tempat dipenuhi dengan spesies itu.

Bie pulak kecuakkan sebab dah lama tak drive dalam KL sesak² dengan manusia macam tu. Nasib baik la dapat jugak jumpa jalan masuk parking Lowyat tu. Siap die boleh buat u-turn tengah² jem ceruk lowyat tu. Tak kira la kan, yang penting cepat dapat lepaskan diri dari manusia yang bersepah macam semut tu. Tapi bila masuk dalam, sama jugak tahap kesemutan manusia di dalam tu.

Kami terus pegi register 'berokben meksis' kat dalam. Kojap yo dah settle. Bie tanya soalan² lazim sebelum isi borang. Padahal sebenarnya semua yang ditanya tu dah ada jawapan dalam kepala. Tapi saje jela nak bagi salesman tu berusaha sikit nak convinced customer kononnya. Lepas isi borang, tak sampai 5 minit sudah pun activated. Hurm, impresive! Tak sangka aku cepat betul sekarang ni. Macam main petik² jari je semua dah settle. Yang penting, dalam poket kena la ready sejumlah kepala agung ataupun beberapa keping kad-plastik-berchip. Apa nak, semua dapat. Untuk hal yang ini saya dengan rasa sukacintasayangnya mengucapkan terima kasih buat hubby nan sorang itu. "Thanks kasi saya chan nak surfing² sesuka hati di mana². Ailapyusomuch.." :)


Pura² nak isi borang,
padahal aku jugak yang jadi tukang isi sudahnya


Settle hal 'berokben'. seterusnya mencari baju (body skin & screen protector) untuk En. Acerintos. Puas pusing sana sini, semuanya yang ada jual, tak provide pemasangan. Aduh, kena pasang sendiri yang makcik letih mendengarnya tu. Last² beli je yang murah. At least kalau tersalah pasang ke apa, takdela aku terasa nak menjadi hulk hijau kejap kan, hehe. Settle beli, terus lari balik rumah MIL. Niat di hati nak balik kemas barang lepas tu balik rumah sendiri. Tapi tiba² buat keputusan last minute, tido situ je. Padahal esoknya kitorang nak keluar lagi, baju extra takde. Jadi agak²nya tau tak apa yang terjadi? Kami selamba je pakai baju yang sama tu. "Wangi lagi ni, takpe!" :P

Dan aktiviti di hari Ahad, karok session bersama geng Ikan Bakar Saban Tahun. Ahli yang terlibat ialah Namo (Pengerusi majlis), Rina + Azhar = Fatin (The Jackson Wonder Family) dan aku (penyanyi jemputan khas) serta bie (mangsa keadaan, kena paksa ikut dan paksa suruh nyanyi.. haha!). Kami semua berkarok kat Redbox Sogo. Sebab tu tempat feveret Cik Organizer. Yang lain follow the leader jela. Karok session ni pertama kali untuk aku & bie la. Tak pernah² seumur hidup jejak tempat gelap² sambil terlalak menyanyi camtu. Betapa kesucian minda kami diragut dengan rakusnya hari ni kan. Hahahaha. 'Gurau je Namo, jangan serik ajak aku lagi lepas ni. Kmie dah surrender, takmo dah die ikut lepas ni.'


penyanyi harapan 2020

Kesian bie, kena paksa nyanyi jugak satu lagu. Puas pujuk last² die mengalah demi isteri tersayang kan, hehehe. Takpela, lepas ni ayang tak paksa dah ikut. Tapi paksa sponsor, jela. Bleh?? :P


tukang update status masa orang lain sibuk nyanyi..

Sekian, laporan hujung minggu saya.

Nota kaki lapan: Penat² pun tau² dah penuh citer, tak sedar pulak dah menaip panjang, hehehe..


Till my next post.. Bye bye bye..


-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails