Tuesday, October 13, 2009

Makcik Pokok Kembali!!

Tengah hari tadi kami berempat (aku, bie, syasya & biha) lunch kat 'makcik pokok lauk seribu' yang pernah menjadi tempat persinggahan kami setiap Jumaat. Dah lama tak dapat merasa masakan makcik tu (ke pekerja die?) sebab kedai lama die dah dirobohkan, sila rujuk sini untuk kisah yang menyayat hati itu, hehehe. Sebenarnya aku memang dah lama mencari kat mana makcik tu bertukar arah dan tujuan. Teramatlah mustahil bagi aku untuk die berhenti meniaga macam tu aje. Tapi pencarian aku selama ni sangat la terbatas sebab aku tak tau dari mana nak aku mulakan pencarian tu. Makcik tu bukannya ada blog, fb ataupun twitter ke apa. Jadi tergantung la selera aku selama ni.

Dan mungkin kuasa tuhan, dan mungkin jugak rezeki makcik tu. Masa aku keluar nak mencari tempat makan Jumaat lepas, aku ternampak ada pompuan berdiri tepi jalan dekat kawasan kedai makcik tu dulu sambil memegang kad yang tertulis, "KEDAI NASI CAMPUR BAWAH POKOK BERPINDAH KE SEBELAH SANA" berserta anak panah. Tapi masa tu sebab dah ada tujuan lain, jadi aku tak singgah mencari.

Untuk melunaskan kerinduan aku pada makcik.. eh, lauk pauk makcik tu, aku ajak la mereka² yang berkenaan tu makan kat situ tadi. Hilang la sudah kempunan aku selama ni. Dan ada kemungkinan hari² aku akan makan kat situ agaknya sebab keadaan kedainya yang sekarang dah proper dan sangat selesa.


Cari makcik ni, kalau jumpe maknanya betul dah la tu..


Deretan lauk pauk yang mengancam selera dan diet sesiapa saje..


Sapedek dengan aman!

Jadi kepada sesiapa yang bekerja kat area PJ ataupun Damansara yang terasa nak mencuba, datang la beramai². Kedai makcik ni dibuka untuk sarapan pagi dan makan tengahari dekat SS17. Sangat best sebab kat sini kite boleh pilih macam² jenis lauk dan harganya berpatutan.



Tunjuk arah: Map Wikimapia

Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails