Wednesday, December 08, 2010

Pening lalat

Ding dong..

Huh, hari ini hari Rabu. Tapi kepala otak saya wenggg cam hari ni hari Isnin gayanya. Manakan tidak, 4 hari dah stret cuti dan pegi bercuti sakan. Bila mula keje, badan pun sengal la sana sini kan. Pagi tadi nak buka mata pun, tuhan je yang tau azabnya macam mana. Even semalam dah seharian berehat kat rumah, tapi still otak ni penat nak mulakan keje hari ni.

Mujur la sekarang ni dah masuk study week, jadi kurang la sket kerenah budak² student yang aku kena layan di pagi hari. Kerenah dari lecturer & staff² pun tak la sekerap biasa sebab aku rasa ada je yang cuti² Malaysia lagi agaknya. Alang² kan sekarang cuti sekolah, sure la ramai yang ambik kesempatan bercuti panjang. Sambil² tu menghabiskan cuti tahunan. Aku? Aku ada cuti seciput je, maka yang seciput tu harus la aku jimat cermat gunakan.

By the way, aku baru balik dari bercuti² ke Cameron Highland 2 hari lepas. Bercuti dengan kaum keluarga belah bie. Setelah dihitung², kesemua kami ada 38 orang kalau tak silap. Hambek, dah macam rombongan sekolah dibuatnya. Aktiviti tak banyak sangat melainkan jalan, makan, jalan, makan. Overall, lebih kepada nak merehatkan minda & mengeratkan hubungan je sebenarnya. Sambil nak menikmati suasana dingin² Cameron Highland. Nanti la, aku buat satu entry full with story mori.

Sabtu lepas jugak, aku ke Melaka menghadiri jemputan kawen yang so called macam aku ni diharapkan sangat la kehadiranya. Siap invite aku sebulan awal sebab takut aku ada hal lain. Punya la excited aku ni nak pegi kan. Even aku dalam hari yang sama nak ke Cameron Highland. Tapi dek kerana si pengantin bersungguh² sangat menjemput, aku tak sampai hati la nak menolak. Ikut hati awalnya malas dah aku nak pegi memandangkan si pengantin pun tak nampak batang hidung masa aku kawen dulu. Tapi atas dasar setiakawan, penat memandu jauh aku tolak tepi.

Kesian En. Bie sebab terasa perjalanan kami sejauh beratus kilometer tu hanya la sia². Hakikatnya, aku pun agak kecewa la dengan layanan yang aku dapat. Walhal kami sampai dah agak lewat, should be masa tu pengantin dah agak kurang stress dan kesibukkan melayan tetamu memandangkan yang ada masa tu hanya la penanggah dan sanak saudara yang tengah berlepak santai. Tapi nampak gayanya, kehadiran kami ni macam bayang² je. Depan mata, tapi tak diendahkan pun. Bayangkan jela, kami nak balik tapi takde sorang pun wakil tuan rumah yang datang berpamitan? Si pengantin apatah lagi, hilang entah ke mana. Kecewa!

Kepada si pengantin, you know who you are..

Sempat jugak berjumpa dengan seseorang yang dulunya kalau nampak aku terus nak peluk cium. Tapi kali ni berjumpa macam orang asing, macam tak kenal. Cakap cuma sepatah dua. Kononnya dulu aku ni 'akak' dia yang paling dia sayang. Ye ke? Entah la. Mungkin sebab masing² dah punya tujuan hidup, punya keluarga yang perlu dilayan. Susah nak ramal..

Nota kaki lapan: Betul kot cakap Bie, anak muda zaman sekarang dah semakin hilang nilai budi bahasa. Wallahualam..

Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails