Thursday, December 30, 2010

Akhirnya terbukti

Ding dong..

Wah, adakah anda tonton perlawanan Malaysia vs Indonesia semalam? Aku 110% yakin hampir keseluruhan rakyat negara tercinta ni terpacak dengan mulut ternganga depan tv semalam kan. Sila la ngaku, jangan malu². Aku pun ada dalam statistik tu, aku ngaku je. Hahahaha.
Well, akhirnya terbukti jugak la percaturan Rajagopal menjadi. Taring Malaysia memang berbisa, bukan omong kosong semata. Tahniah la untuk pemain yang berhempas pulas malam tadi memastikan benteng pertahanan kita selamat. Walaupun gawang gol bolos 2 kali, tapi apa ada hal kan. Kita dah punya bekal yang aku rasa cukup sangat untuk menang. Biarpun kemenangan tu cuma kemenangan agreget, kita peduli apa. Yang penting, mahkota kejuaraan tu termaktub dengan jitunya milik Malaysia untuk tahun ni.

Aku & bie memang tak lepaskan peluang semalam. Balik keje semalam memang semangat la nak balik rumah cepat² sebab nak standby depan tv. Nak terbang ke sana tiba² tu tak mampu pulak rasanya. Nak lepak kat kedai tengok beramai² pulak aku takut dah takde tempat nak duduk. Lagipun aku suka tengok kat rumah sebab lebih selesa. Lepak pulak sambil makan yong tau fu, syok!

Apapun, game semalam adalah best sebab Malaysia main dengan baik pada aku. Walau mungkin boleh nampak sikit longgarnya pertahanan berbanding masa main kat Malaysia. Tapi tu tak mencacatkan sangat sebab jentera serangan tetap padu pada pandangan mata aku yang tak tau apa² pasal bolasepak ni. Sila jangan serang aku pulak nanti ye.

Semoga arena bolasepak Malaysia akan terus maju mengharumkan nama negara. Satu aku harapkan pada mereka, walau sehebat manapun kita, walau segah mana pun kemenangan dijulang. Jangan kita lupa dimana bumi tempat kita berdiri. Biar kita ikut resmi padi, makin tunduk makin berisi.



Nota kaki lapan: Tak sia² follow AFF Suzuki ni dari awal, walaupun mula² dulu ada jugak rasa bengang bila Malaysia kalah. Tapi tetap setia follow sampai final.. :)

Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails