Thursday, December 30, 2010

Annual Year End Trip

Ding dong..

Yuhuuu, sedang busy berkemas ke wahai ahli keluarga ku di kampung sana? Hehehe, syoknya hari yang dinanti² telah tiba. It's year end again uols!! Tak sabar nak ronggeng bersama famili tercinta. Yang pastinya, jadual percutian kali ni aku yang susun. Padat & pasti memenatkan. Tapi, yang paling penting semua orang haruslah happy dan happening. By the way, ni bukanlah kali pertama buat aktiviti ronggeng malam minggu bersama keluarga macam ni. Tahun lepas pun dapat buat program camni kat PD. Glory Beach Resort yang pada aku agak sucks sikit tempatnya sebab masa tu penuh dengan 'awan mendung kelabu'. Wrong timing la boleh kata.

So, check it out apa jadual aku & keluarga untuk trip jalan² cari pasal makan ke Melaka untuk kali ini..

Malam esok, cadangnya kami akan berkumpul kat homestay yang sentiasa jadi pilihan aku setiap kali nak ke Melaka bersama geng-mentekedarah-ikan-bakar. Tak lain tak bukan homestay Abg Jafri kita ni. Cadangannya, nak buat BBQ dinner ala² self service gitu. Kiranya sendiri mau makan, sendiri bakar. Tempat pembakar pulak memang dah ada, cuma sediakan baranya je. Disebabkan esok PM dah umumkan cuti, maka tiada alasan la pasal penyediaan tu kan. Tak boleh la harapkan aku & bie je yang siapkan bara.

Pagi esoknya pulak, Sabtu. Cadangannya nak ke Melaka Wonderland. Lebih kepada nak melayan budak² kecik main air je sebenarnya. Aku & bie mungkin tak follow sama sebab terasa bayaran masuk RM30 tu agak mahal untuk park yang tidaklah sebesar mana. Dan memperkuatkan lagi alasan kami taknak join tu ialah, bendera Jepun yang sedang megah berkibar atas kepala aku sekarang ni. Maka, harap maklum ye kaum keluarga sanak saudara sekalian. Bukan taknak, tapi tak boleh (kononnya la kan). Takut nanti ada orang ingat orang kena bunuh dalam kolam tu sebab air kolam bertukar merah! :P

Dan aktiviti malam Sabtu tu la yang paling aku nantikan, sesi ikan bakar!! Yeahu, memang terangkat la kali ni sebab ada orang dengan baik hatinya nak sponsor RM200 dari jumlah tong²an. Terima kasih Akak, we lap yu! Katanya kali ni nak kasi semua orang dapat makan puas. Sepuas yang mungkin sampai perut kembung seafood pun takpe. Huahuahua! Yang penting, menu feveret aku haruslah yang paling utama, Ketam Masak Cili. Best², dah lama tak makan ketam ni!!

Lepas puas melantak seafood, mari kita tenang²kan fikiran dengan kedamaian di kala malam dengan menaiki cruise menyelusuri Sungai Melaka dihiasi sinaran neon yang mengasyikkan. Pergh, ayat novel dah keluar. Hahaha. Tapi, aku & bie tak join jugak acara ni atas alasan kitorang dah penah naik. Pekejadahnya nak naik lagi sekali kan. Dalam tahun yang sama pulak tu. Jadi biar la kami bercengkerama berdua² di bawah sinaran bulan je. Lagipun, tujuan utama di sini nak bagi mereka yang tak pernah merasa tu naik. Jadi, tak payah la aku menyemakkan keadaan lagi. Ayahanda pun dengar khabarnya dah excited kan nak naik. Sabar ye ayahanda..

Jadi buat kalian sekalian yang bakal terlibat nanti, sila berikan kerjasama yang baik kepada tukang-atur-majlis ye. Sila tepati masa agar perjalanan program tidak terganggu. Sekian, harap maklum.

Nota kaki lapan: Aku ni kampung bukan jauh mana pun. Tapi balik tetap la jarang². Bukan tak boleh balik, tapi saje je tak balik nak bagi orang kat kampung ada rasa rindu sikit. Baru best!


Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails