Thursday, November 25, 2010

Kesian... Hatinya makin lemah

Ding dong..

Dah lama aku perhatikan keadaannya. Bahkan hari² aku risaukan pasal dia. Keadaannya mungkin nampak normal dan sihat dari luar. Tapi, hakikat sebenarnya, hati dia makin parah & lemah. Mungkin kalau dilihatkan pada keadaan jantungnya, die masih kuat. Juga mungkin kalau dibandingkan dengan umur tubuh badannya, die masih muda. Namun, apakan daya. Semua itu tak dapat menjamin kesihatan hatinya yang juga sama penting dengan kesihatan tubuh mahupun jantung.

Aku selalu risaukan keadaan dia. Saban hari aku terpikirkan pasal keadaan hatinya yang makin lemah itu. Rasanya, tak sampai sungguh perasaan hati ni nak membiarkan dia terus bekerja. Tapi apa dayanya, khidmat baktinya atas muka bumi Allah ini masih amat² diperlukan. Yang terpenting, aku yang sangat bergantung harap padanya.

Dulu, aku tak pasti berapa kos untuk merawat hatinya itu. Nasib baik ada Bie yang rajin survey sana dan sini. Setelah dicongak², Bie setuju nak bagi pembiayaan penuh untuk rawatan dia. Mungkin orang boleh beranggapan, dia masih mampu meneruskan hidup dengan hati yang ada sekarang. Tapi pada aku, sebelum keadaan die jadi betul² parah. Biarlah aku korbankan sedikit masa aku untuk menemani dia menjalani rawatan nanti. Aku taknak nanti bilamana sampai keadaan hatinya benar² parah hingga dia mati di pertengahan jalan. Dah pasti aku orang yang akan paling merasa sesal.

Oleh itu, terima kasih setinggi²nya buat suami tercinta. Kerana sudi mengeluarkan modal untuk rawatan menukar hati si dia ini. Dan baru beberapa minit lalu, hatinya berjaya digantikan dengan yang baru. Alhamdulillah, semuanya selamat dan berjalan lancar. Proses penukaran hatinya pun tak memakan masa yang lama. Aku harap dia mampu meneruskan kehidupannya dengan lebih lancar selepas ini.

....

...

..

..

..

..

..

..

.

.

.

.

.
.
.
.
.
.
.

Aku sayang kamu, KENARI MERAH ku sayang!!



Nota kaki lapan: Hargailah mereka yang anda sayangi.. :P

Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails