Monday, June 29, 2009

Go go Genting...

Oklah, ini adalah sambungan dari entry minggu lepas. Keadaan aku yang agak busy sejak 2 menjak ni membataskan jari jemari aku ni untuk mengupdate walau seciput mana pun.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Sesampainya kat Outdoor Theme Park tu, game pertama yang kami main ialah..


Kuda berpusing!! Tatau la kenapa menatang ni yang menjadi pilihan pertama. Rasanya sebab benda alah ni je yang nampak tak menakutkan. Yang lain² tu memerlukan kesediaan rapi mental dan fizikal. So, sebagai warm up benda ni jela yang paling sesuai.

Seterusnya pulak beberapa game lain menjadi pilihan. Layan je la gambar yang bertimbun ni ye..

Spinner..
Mak & Ayah tak melepaskan peluang.. main jugak tu!! Kecut perut aku tak ilang lagi masa gambar ni diambil..

Dan seterusnya kami bawak haluan masing². Sebab ada yang nak main game itu, ada yang nak main game ini. So, baik cari sendiri apa yang nak dimain. Masa² macam ni takyah tunggu² orang. Aku & bie buat keputusan, kami nak pegi try Pirate Ship. Nampak dari jauh, jadi hati ni teringin nak try. Jani & Fitri pun menempel ikut sama. Kami tinggalkan yang lain kat belakang. Menunggu hampir setengah jam la jugak. Feel die? Huhuhu, rasa macam serik nak naik lagi. Kecut perut aku ni macam kena rendam ngan asam keping!

Akak melayan anak² yang nak naik cawan besar ribena..


Pirate Ship yang kami berempat nak naik

Sempat pose gedik sementara beratur menunggu


Inilah yang dinamakan senyum ketakutan.. agak²nya masa ni kapal ada kat posisi mana?

Dan lepas dari permainan tu la kepala aku mula berdenyut lebih kuat. Tapi masih boleh bertahan. Cuba jugak kuatkan semangat nak main macam² punya pasal. Perut pun masa tu dah mula nyanyi lagu² dondang dendang! Lepas dari tu terus mencari ahli keluarga yang lain. Bersepah² tah kat mana, haha. Tak susah pun nak cari, memasing kan ada henpon. Call je, sure boleh jumpa.

Seterusnya kami berdua layan Alif ngan Hajar main bumping boat. Aku ngan bie nak naik, tapi takleh sebab berat aku over limit! Aduh, berat sangat la plak aku ni rupanya. Hahaha, bie pun sudahnya tak naik sebab tak sampai hati tinggalkan aku sorang² menunggu. So sweet ☺.. TQ sayang.. Akak dah bawak ahli rombongan yang lain ke atas. Mak & ayah nak try naik Pirate Ship tu. Huhu, mak & ayah aku ni memang gile adventure rupanya. Anak die yang muda belia ni pun kecut perut naik menatang tu, die bleh rilek je muka (aku tak nampak pun muka diorg macam mana sebenarnya masa naik Pirate Ship tu).

Lepas lebih setengah jam beratur, dapat jugak Alif & Hajar naik Bumping Boat. Aku hanya jadi pemerhati je dari luar. Tukang snap gambar jela jadinya. Sukanya Alif dapat naik bot tu (jeles jugak rasanya!) Tak lama mana pun naiknya, ada la 10 minit. Jadik la kan, banyak lagi benda lain nak main.

Aksi Alif dan Maksu Hajarnya..

Lepas dari melayan Bumping Boat ni. Kami terus ke atas. Ahli rombongan cik kiah yang lain semua dah menanti kat sana. Diorg siap dah bersantap pun. Masing² memang tengah kebulur masa tu. Sampai² kat diorg, terus ngap apa yang ada.

Lepas menghilangkan penat lelah, teruskan perjalanan pulak ke atas. Cari apa lagi yang boleh dimain. Aku & bie aim Fun Kart. Jadi kami berdua bawak haluan sendiri. Tapi menunggu nak sampai turn sikit punya lama daaa... Ada jugak sejam rasanya. Kepala aku dah berdenyut macam nak pecah. Tambah pulak kat atas tu oksigen makin kurang. Lagi tambah denyut.

Tunggu turn nak main Fun Kart. Muka pun dah serabai..

Settle Fun Kart, terus mendaki ke atas. Mak dan yang lain² tgh beratur nak naik tongkang Dinosour Land. Diorg beratur sama sikit lebih kurang cam aku & bie beratur menunggu Fun Kart, punya la lama. Tapi kami datang terus cusss, cilok line! Hahaha, mesti orang² belakang tu bengang kan. Nasib la, siapa bijak die depan! Kat sini la terjadinya kejadian Adam nangis ketakutan. Hahahaha, penakut punya Adam. Masa kat dalam Dinosour Land tu, ada 1 tempat die kasi gelap. Pastu macam ada show la. Adam bantai nangis masa part T-rex muncul betul² kat depan muka die. Kitorang? Bantai gelakkan die ramai². Hahahaha..

Adam yang dalam ketakutan, dipeluk mamanya..

Itu game terakhir aku kat atas puncak Genting Highland (game ke tu? Bantai la, janji korang paham). Turun dari tongkang tu sempat posing di sana sini. Sampai la penat, aku & bie pun amik keputusan nak turun. Semua pun dah turun masa tu. Sempat la jugak aku main permainan bodoh kat gerai² yang ada (punya banyak main baling² bola tu, takde satu pun kena. Ciss!!). Seterusnya pegi kat mak & ayah yang dok rilek dekat² entrance. Masa ni sebenarnya memang dah takleh nak handle kepala ni punya sakit. Tapi bila dengar Cyclone dah bukak (masa awal² nak naik benda alah ni tutup la pulak), berlari la jugak pegi situ nak naik. Hahahaha, cam budak² je rasa. Dalam pada takut naik la jugak. Aku, bie, akak, Alif, Jefri, Jani & Fitri. Beratur sederet nak naik. Akak dah gerun² ajak Alif turun, takmo naik. Tapi Alif berkeras. Kesudahannya, Alif poyo² kepeningan la plak pas turun dari Cyclone tu. Ye ke Alif pening dari tadi, ke sebab takut??! Hahaha..

Itulah game terakhir yang aku mampu layan hari tu. Lepas je dari tu, aku memang dah total lost! Kepala aku dah bagi warning awal² tapi aku degil jugak nak naik itu ini. Hasilnya, terdampar la aku di saat orang lain still hepi² lagi enjoy moment² yang terakhir. Aku kat mana? Terlentok je atas kerusi sorang. Bie belikan milo panas yang berharga RM4 (bapak die ajar agaknya cekik darah orang camni!), tapi lepas je abis minum milo tersebut akhirnya menjadi cairan terbuang kat longkang (muntah la, apa lagi).

Terdampar..

Pose terakhir dengan muka yang pucat lesi, senyum pun paksa!

Jadinya, sekitar perjalanan balik takde la gambar yang di-snap. Cameraman bertugas pada hari tersebut tumbang sebelum waktunya. Kesian kat aku....

Note: Rasanya pasni kena jugak buat keje editing fotocop kalau ada big event. Banyak benar gambar nak tampal..

Till my next post.. tata!!

-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails