Friday, July 16, 2010

Saya suka makan

Ding dong..

Saya suka makan. Ada sape² dalam dunia ni tak suka makan? Angkat kaki, pastu sila berambus! Hak hak, joking je. Oklah, aku memang sangat suka makan. Tak kira la apa pun bendanya, asalkan halal, semua aku boleh bedal. Betul² tolak kayu, batu, besi lain semua aku boleh bedal. Sedap ke tak tu, lain kes. Lagi² kalau ada benda baru yang aku tengok macam menarik, sure nak cuba. Bak kata kawan² aku, aku ni perut sama sifat ngan stokin. Makin isi makin kembang. So space sangat banyak. Waakakaka.. This is the reason why dulu aku pakai t-shirt size M, skang aku pakai XXL! But, who cares? As long as aku sihat, sudah. Tapi macam manapun, still kena jaga diri dan jugak perut. Nak pakai sampai mati kan. :-P

Jadi hari ni ai nak share dengan uols di luar sana, ai lunch kat Shinlin One Utama. Pagi tadi dah makan nasi lemak, jadi tengahari rasa nak makan something lite (terasa amat gedik ayat² tersebut, yarks!). Tengah² pikir, tiba² tekak teringin nak pekena Oyster Mee Suah. Lama dah tak makan ini benda. Jadi, dengan pantasnya meninggalkan opis dengan semangat berkobar². Dari kejauhan dah nampak area depan kedai tu lengang, cantek! Sebab biasanya depan kedai ni ramai benar orang yang dok beratur menunggu benda yang diorang order. Terus cari port baik punye kat dalam kedai, order apa mau.


Touch N Go, tapi takyah pakai card² pun :-P


Kena plak dengan air soya, layan!

Dan, aku sangat suka makan sayur. Boleh dikatakan apa je jenis sayur aku boleh telan. Name it apa pun, aku sedia bedal tanpa banyak tanya. Walaupun sayur tu sepahit peria (ni baru start makan dalam 4 tahun lepas). Tapi, dalam banyak² spesies sayur dalam dunia ni, ada satu yang buat aku kalah. Bukan je tak boleh makan, kalau boleh bau die pun aku nak elak. Tapi boleh katakan, kebanyakkan benda² yang aku suka makan mesti letak spesies ni sebagai hiasan mahupun penambah perisa ataupun penambah rencah. Why?!!

Dan namanya ialah.... Cik Ketumbit Ketumbar!

2 ketul oyster mentah tu pun aku telan..
walaupun muka aku lepas telan tu adalah huduh!


Jenuh rasa aku nak mengasingkan. Nasib baik la yang ni potongannya agak kasar. Kalau Dapat yang jenis potong halus² tahap cincang tu, menitik air mata nak mengasingkan semua baru boleh makan. Tapi, lepas asingkan tetap la jugak rasa die tertinggal sket kan. Telan jela dengan penuh kesabaran, nak makan punya pasal aku sanggup!

Itu aje nak citer, sekian..

Nota kaki lapan: Cik Ketumbar please go away from my life. I hate u!!!

Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails