Wednesday, December 31, 2008

||| Salam Tahun Baru 2009 ||| 1430 Hijrah |||

Melepasi setengah hari di hari yang terakhir dalam tahun 2008. Hurmm, agak kebosanan di opis. Ramai yang takde memandangkan minggu ni dan minggu lepas adalah minggu yang banyak cuti. Jadi ramai yang ambik peluang nak abiskan cuti. Tak kurang jugak yang saje² ambik cuti kot..!!? Hahahaha.. Tapi aku masih lagi setia kat ofis ni menghabiskan sisa² hari yang bakal menjadi lipatan sejarah dalam 2008 ni. Tahun yang penuh kenangan dan akan terus aku tinggalkan sebagai kenangan.

Menceritakan kembali segala detik yang berlalu dalam tahun 2008 ni, terlalu banyak. Mungkin kalau diceritakan secara detail, tak terucap, tak tertulis, tak tertaip gamaknya. Tahun yang penuh "ong" ini telah banyak melihat perubahan aku. Bertukar kerja, bertukar status, bertukar saiz!! Tak kisah la apapun yang bertukar, asalkan perubahan tu adalah perubahan yang positif. Perubahan yang membina jati diri. Perubahan yang menaikkan value untuk diri aku dan jugak semua insan yang berkait rapat dengan diriku. Perubahan yang menambahkan kematangan dan mendewasakan hidup dan pemikiran aku. Insya-Allah, sedikit sebanyak segala yang buruk akan aku tinggalkan perlahan². Semoga aku akan menjadi insan yang lebih berkualiti! Mudah²an...

Sedikit rentetan untuk tahun 2008.....

- 15/03/2008 -
Majlis pertunangan aku & kekasih hati yang tersayang, Zulkhaimi. Setelah genap 5 tahun menyulam cinta, kasih dan sayang. Akhirnya perjanjian antara kami diikat dan dikukuhkan lagi dengan pertunangan. Alhamdulillah...

- 05/05/2008 -
Aku memulakan tugas baru di tempat kerja yang baru. Dengan suasana baru. Azam yang baru. Dan yang paling best, pendapatan yang baru!! Seronok sangat sebab hasrat aku untuk berada dekat dengan kekasih hati tercapai. Mudah sikit aku rasakan perjalanan hidup kami berdua. Perancangan kami terasa begitu lancar dan sempurna. Alhamdulillah... (credit to my beloved fiance sebab banyak membantu)

- 26/05/2008 -
Kereta baru aku selamat 'dilahirkan'. Akhirnya dapat jugak aku 'harta pertama'. Kali pertama memandu kereta yang nama diatas gerannya adalah nama aku sendiri. Bestnya. Selama ni aku hanya memiliki sesuatu yang namanya adalah bukan nama aku. Penat bayar je weh..!! Nama orang lain jugak. Biarlah kecik asalkan termaktub di situ hak dan kepunyaan adalah aku. Alhamdulillah...

- 15/06/2008 -
Bie dapat keje baru. Apa yang menarik sangat dengan tempat kerja baru dia ni adalah... kami cuma dipisahkan beberapa blok bangunan je!!! Keajaiban dan kebetulan yang betul² bukan dalam rancangan kami. Tapi rancangan Allah yang maha kuasa. Kehidupan aku terus berubah. Kalau dulu mungkin aku kena tunggu seminggu, 2 minggu, malah mungkin berbulan baru dapat bersua muka dengan bie. Tapi sekarang hari² kami bersama. Pegi kerja sama, balik kerja sama. Sarapan sama, makan tengahari sama. Kadang² makan malam pun sama². Hurmm... mungkin ini latihan untuk kami biasakan diri sebelum bergelar suami isteri :">....

Itu jela kot sedikit sebanyak yang berlaku sepanjang tahun ni. Namun, yang berlalu biarkanlah ia berlalu. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan dan pengajaran. Apa yang sedikit yang membuatkan aku sayu, inilah tahun terakhir aku berhari raya sebagai orang bujang. Hurmm, tahun depan dah kena buat jadual berhari raya yang baru!! Namun kegembiraan tetap ada. Takkan la tak hepi kan, nak kawen dah tu!! Alhamdulillah, genap tahun ke-6 hubungan kami nanti, maka tercapai la hasrat aku dan bie nak hidup bersama. Harapan aku semoga segala yang dirancang selama ini akan tercapai akhirnya. Harapan untuk tahun 2009, semoga aku akan menjadi isteri yang solehah, memberi zuriat yang comel (ni tahun 2010 kot), dapat membina keluarga yang bahagia bersama bie, kedudukan aku dalam pekerjaan akan bertambah baik, perhubungan dengan keluarga kedua belah pihak akan bertambah erat dan segala azam yang ter'sorok' dulu² bisa menjadi kenyataan. Amiinnn...

-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails