Tuesday, October 23, 2012

Makan: The Gardens

Ding dong..

Tiba2 lapar di petang hari. Jadi marilah kita buat entry pasal makan supaya perasaan lapar itu akan bertambah mekar di perut yang sedang berkeroncong ni. Nasib baik ada beli roti tadi, satgi bleh layan roti bakar. Hujan2 confirm layan punya la. 

Ahad lepas teman abahnya Hanan ke opis. Dia ada keje nak kena handle, nak ngadap para developers bawahan dia (eceh!). Kebetulan dapat jemputan dari akak aku untuk sambut birthday big boy Alif, dah 12 tahun umur dia tahun ni. Besar panjang dah, eh bukan2, besar lebar. Hahahahaha! Jadi, Hanan & ibu terpaksa la ikut abah pegi opis di pagi Ahad yang indah tu.

Masa baru sampai elok je dok dalam carseat ni.
Ada la 10 minit..

Nasib baik Hanan tak banyak ragam sangat sementara tunggu abah settlekan urusan keje dia. Walaupun kadang2 Hanan merengek2 nak turun bawah la, nak meniarap la, nak main keyboard la & macam2 lagi dia nak buat. Tapi ibu berjaya jugak pujuk dia supaya sabar. Lastly, lepas hampir 4 jam melayan kerenah dia, akhirnya dia tido jugak. Dia dah start ngamuk2, ibu pun sumbat terus nenen kat dia masa tengah ngamuk2 tu. Selamat! 

Memandangkan abah settle keje dah dekat pukul 2, maka terus ke Alamanda mengisi perut yang dah nyanyi lagu riang. Masuk2 dari parking, terus tengok apa ada menarik untuk dimakan. Tiba terpandangkan The Gardens dalam map, terus pegi situ jela. Sebab last time nak try masa kat Sunway Pyramid, tak jadi sebab situ takde halal cert. Yang kat Alamanda ni confirm ada, that's why takde serve alkohol kat situ.

Aku order Spaghetti Seafood Arabiata, bie pulak order Sirloin Steak. Kami ambik Spring Roll as appetizer. Eksyen tu, takmo order nasi2 la kan dua2 pun. Dah alang makan kat tempat ala2 mat salleh, makan pun nak selera mat salleh jugak, poyo je! Hanan tak makan apa2, makan kain je. Abis basah kain carrier dia kena kunyah2. Aku biar je, janji dia senyap. Dia pun dah nak duduk dalam baby chair, senang sket nak makan.

Makanan..

Ikut pada selera aku, ok la rasa makanan yang diorder hari tu. Nak kata sedap sangat pun tak, sebab aku dah makan kat tempat lain yang lagi sedap kot. Janji cukup rasa, ok la tu. Lain kali boleh try lagi menu2 yang lain pulak. Menu dia pun bukan la western je, ada jugak nasi lemak kalau aku tak salah pandang. Sebab aku tak membelek sangat, pasal masa tu memang dah set kepala otak aku nak makan spaghetti je. Takmo tengok2 benda lain.

Air adalah total big failure! Aku order mango juice. Tapi nan hado la juice weh, kordial je dia kacau pastu bubuh ais. Hampeh sunggu, rege sampai RM8! Baik aku order capuccino ke apa, pueh hati. Next time kalau makan sini I will never order juice anymore!!

Yang aku paling suka suasana dia yang mendamaikan. Macam betul2 duduk kat dalam taman rasanya. Siap ada sediakan tempat makan yang ada buai2 as kerusi. Tapi aku takde la nak duduk meja macam tu, lagi rela duduk atas kerusi biasa. Kang dibuatnya Hanan buat perangai takmo dak dalam baby chair, dah payah aku nak makan berbuai2 tu. At least kalau makan kat kerusi biasa, makan sambil pegang Hanan pun still boleh control lagi.

Boss ni asik la dengan henfon dia, tak abis2 lagi hal keje..

2 orang buah hati ibu.. :) 

Oops!

Ok, dari 5 bintang saya bagi 3..

Sekian..

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails