Wednesday, December 07, 2011

Kuat jugak badai Ombak Rindu ni ye

Ding dong..

Isnin baru² ni Mummy keluarkan statement yang sangat best untuk didengar. Aku memang tercari² je kalau ada sape² nak bagi statement yang sama. Tapi tak sangka plak MIL aku ni yang akhirnya bersuara. Beliau mengajak saya menonto filem Ombak Rindu. Masa tu memang jawab tanpa pikir panjang, jommmm! Lagi happy bila awal² Mummy dah cakap "ko beli je tiket tu dulu, nanti mummy bayarkan semua." Pucuk dicita ulam mendatang la kan.


Dicopet dari google

Makanya dengan gigih la dari hari Isnin sampai ke tadi. Hari² bukak tgv nak tengok schedule. Ingat nak pegi Rabu punya screening. Tapi sebab timing yang ada & boleh ditengok tu tak baper cun, kul 7:10 malam (yang ni confirm rejected pasal waktu maghrib) & 9:45 malam (yang ni pulak aku tak sanggup, kang esoknya nak keje lagi). Maka pilihan yang ada hari Jumaat la pasal hari Khamis Mummy confirm nak pi surau beryasinan.

Jadinya tadi pepagi alam, sebaik je menjejakkan kaki ke opis. Terus dengan laju bukak tgv nak membeli tiket online. Sekali kau, half panggung sudah penuh. Yang tinggal memang line dari tengah sampai la depan screen. Nasib baik sempat, kalau dah depan² sangat, malas la aku nak tengok. Buat sakit tengkok je nak terdongak 2 jam dalam tu. Maunya dah terdongak camtu, lama² aku tertido terus sebelum citernya abis.

Dan, 7 keping tiket selamat dibeli. Ramainya sampai 7 orang kan. Haha. Aku bertiga ngan Mummy & Nana. Mak Nyang (mak sedara Bie) berempat ngan anak² dara dia. Girls night out la nampaknya nanti ni. Yang jantan² memang awal² dah angkat bendera putih takmo join. Terpaksa la saya yang menjadi drivernya malam tu rasanya. Pasal yang ada nanti semua pun either takde lesen or ada lesen tapi hanyalah hiasan. Tak kisah, nanti pinjam Innova auto Mak Nyang tu je senang sekali jalan. Tu pun kalau berani bawak la. Rasa² macam tak je, hehehe.


Orang belanja punya pasal, sanggup!

Aku sebenarnya dah lama tunggu Ombak Rindu ni keluar. Dari mula² tau masa zaman Legenda Budak Setan kuar movie dulu. Start dari situ memang tertunggu² la. Sebabnya memang aku dah baca novelnya lama dulu. Tak beli pun masa tu, pinjam je sape punya tah. Eh, ke beli sendiri tapi dah hilang ek? Lupa aku. Memang baca 3 round, 3 kali jugak la mata masuk habuk sampai kuar air mata (konon). Memang touching la rasanya sampai ke hati.

Pastu last year aku ada beli kesinambungan dia pulak, beli sehari sebelum tragedi ciken pox bermula. Jadi sempat la aku baca sampai abis sepanjang cuti sakit kat umah sorang² tu. Cinta Tiada Akhirnya. Pun sampai masuk² habuk dalam mata ni bila baca. Asik la berair je bijik mata kan. Tapi sebab citernya happy ending, jadi makcik pun happy la jugak nak membacanya. Haha.

Gambar dicilok dari google

So, kita tunggu dan lihat apa akan jadi Jumaat ni. Adakah filem ini touching benar bagai diwar²kan semua orang sampai ada yang status kat FB konon macam nak nangis sepanjang jalan dari kuar panggung sampai depan pintu umah (melampau ko kan over nak mam!), atau hanya sekadar lite² je perasaan aku yang tersentuh nanti?

Apapun, aku takmo letak expectation yang tinggi melangit la. Sebab selalunya plot citer filem² adaptasi novel ni tak semestinya 100% follow apa yang tertulis dalam novel. Jadi, untuk orang yang dah menghayati novel tu sampai boleh terngiang² dialog diorang dalam novel tu ke hari ni. Mungkin akan ada part yang aku rasa 'eh, tak sama la dengan dalam novel tu'. Harap² garapannya tak menghampakan la. I kan pengkritik terhebat dalam donia..

Nota kaki lapan: Watak Izzah dalam citer tu selalu buat aku terbayangkan Izzah anak Nuar Berahim. So soft gitew kan..


Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails