Tuesday, December 20, 2011

Sangat mengantuk laaaa!

Ding dong..



Ni tak tau la penangan daripada pekebenda agaknya. Dari semalam lagi mata berat je rasa cam nak tido sepanjang hari. Semalam pun memang berkali² dah terbabas, terlelap depan pc opis ni. Siap kantoi 2-3 orang lecturer lain yang lalu depan cubicle aku berdehem². Sorry la u guys, ini maybe pembawakkan budak kecik kot (alasan yang paling kukuh setakat ni, haha).

Aku pikir mungkin sebab hari Ahad aku dah seharian berjalan agaknya. Pagi² dah kena kejut dek encik suami. Sebab aku jugak yang sibuk sangat cakap nak berjalan, takmo duduk umah. Tapi Bie yang lagi dulu bangun bersiap segala. Ikut hati aku macam dah malas nak bangkit. Nasib baik mengenangkan dia dah semangat bersiap tu, aku gagahkan jugak la.

Keluar ke The Curve tanpa tujuan sangat pun. Memang setakat keluar nak mengisi hujung minggu. Tengok movie citer Mission Impossible : Ghost Protocol. Tu pun sebenarnya takde plan apa pun, dah nampak citer tu ada, maka belasah saja la. Takkan korang nak aku tengok citer Datin Ghairah pulak, pleassssseee la! Memang tidak sama sekali. Lepas tengok wayang just jalan² buang masa jela. Round sana sini takde arah tujuan. Masuk kedai Anakku, tengok² saja tak beli apa. Pastu masuk Daiso, terbeli la 2-3 benda yang takde dalam list pun.

Lepas makan tengahari kat Waroeng Penyet, singgah beli buah kat MBG. Makan buah tepi kolam macam pasangan bercinta, I suap u, u suap I. Pastu terus balik rumah. Punya la takde hati sangat nak berjalan kan. Padahal masa tu baru pukul 4:30. Orang lain baru sibuk² nak carik parking, kitorang dah nak balik pun. Badan pun dah penat sebenarnya, tak larat dah nak ronda² takde arah. Baby pun hari tu macam aktif, kejap² bergerak, kejap² menendang. Maka, perlu cari bantal kat rumah cepat² kasi badan rest.

Hari ni pun sebenarnya hampir² dah nak tertewas dengan mata yang berat ni. Duduk buat keje depan pc dengan mata yang sangat kuyu ok. Tinggal lagi elok sket pasal boleh tahan daripada terlelap je. Naik berair jugak bijik mata. Padahal semalam pukul 10 aku dah selamat berlayar depan tv. Beriya² la beli kebab konon nak buat supper sambil tengok tv kan, nan ado! Aku tersedar tah kul baper sebab terbau Bie tengah makan kebab dia. Ceh, mata je lelap tapi hidung still alert kan. Tapi setakat bukak mata beberapa saat je, pastu... selamat sampai ke sudah.

Aku tak tau masa bila Bie dah siap selimutkan apa semua. Tau² dia dah kejut ajak masuk bilik, lampu semua dah padam. Memang tak tau pun masa tu pukul berapa. Jalan pun terhuyung-hayang nak masuk bilik. Letak je badan atas katil, terus tak sedar apa dah lepas tu. Tau² dah pagi. Betul punya lena tido kan.

Tapi kenapa pagi ni still mamai lagi ni?????

Nota kaki lapan: Once upon a time, saya memang kuat tido. Diakui ramai pun pasal ni.. :P

Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails