Thursday, March 31, 2011

Berpusu-pusu

Ding dong..

Perhatian kepada penggila Mekdonel a.k.a makanan-kasi-gemuk-cepat sekalian, sempatkah anda semua merasa guna kupon yang best dari Mekdi itu? Dengan RM5 je dah boleh dapat breakfast untuk 2 orang, untung betul kan. Makan nasi lemak ngan roti canai pun kadang2 lebih RM5 sorang. Ni silap haribulan kalau beli untuk sorang, boleh kenyang sampai ke petang. Jadi, ulang soalan, dapatkah anda merasa???

Tapi, kalau yang tak dapat tu. Takleh buat apa la. Promosinya dah pun tamat pada pukul 11 tadi. Anggap jela dah bukan rezeki nak merasa ye. Doa2 je moga Mekdi ni baik hati nak buat camtu lagi. Mungkin untuk lunch pulak ke. Lagi happening la kan kalau dia bagi masa lunch, maunya sampai ke atas jalanraya orang beratur. Silap2 haribulan, semua tempat yang ada drive-thru akan jammed sampai ke jalan2 besar. So, baik berdoa Mekdi tak buat keje gila macam tu.

Aku sempat la merasa 2 kali. Sekali masa awal2 bulan hari tu, sekali lagi baru kejap tadi. Tapi as usual, orang Malaysia ni memang suka benda free, termasuk la aku. Makanya, pegi la ke mana2 Mekdi yang ada breakfast, confirm penuh sesak dengan manusia. Aku memang mengelakkan diri dari masuk dalam kedai nak beratur, sebab tau dah confirm berpeluh2 ketiak, peha & betis menunggu giliran yang tak sampai2. Jadi, pilihan terbaik dia ialah drive-thru.



Tapi, pagi ni adalah tempoh menunggu kat drive-thru paling lama aku penah rasa. Sampai setengah jam menunggu nak dapat order. Baru order je tu, belum dapat set makanannya lagi. Tapi nak jugak punya pasal (campur dengan sebab tak boleh nak keluar daripada queue), maka tunggu la jugak. Siap ada kereta depan kitorang ni yang beli more then 10 set kot. Gilak, aku rasa tu mesti 1 opis dok mengirim agaknya.

Oklah, walau promonya dah abis, tapi still aku rasa breakfast Mekdi untuk weekday adalah affordable. Takde la mahal gile2 pun kan. Yang penting, jangan makan banyak sangat fast food. Tak baik untuk kesihatan. Tetiba je kan jadik pakar kesihatan, whatever lah!

Nota kaki lapan: Aku memang suka Mekdi.. :)

Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails