Thursday, October 07, 2010

Tempat Baru, Nafas baru, Hidup Pun Baru

Ding dong..

Alhamdulillah, hari ni genap seminggu aku kat tempat baru. Kejap je rasa dah berlalu seminggu tu. Pejam celik nanti dah sebulan. Pejam celik lagi nanti dah setahun pulak. Semoga perjalanan hidup aku kat sini nanti akan smooth dan happy selalu hendaknya. Bukan la kerana aku taknak berdepan cabaran. Tapi biarlah cabaran tu datang dalam keadaan aku betul² bersedia nak menerimanya. Eh, bukan la jugak aku kata aku tak sedia lagi kan. Just that, aku perlukan masa untuk bertenang kejap dari kehidupan yang chaotic dulu tu. Well, yang berlalu biarkan berlalu kan. Kite bukak lembaran baru, dengan semangat baru. (Aku je paham dan mengerti macam mana keadaan aku dulu)

So far, segala tugasan baru yang aku terima aku mampu pikul la. Bukan la seberat mana kan. Bukan aku kena angkat simen ke, angkat dulang penuh pinggan ke apa. Keje aku adalah simple sangat sekarang ni. Kadang² aku rasa macam 'kenapa la dari dulu aku tak dapat keje macam ni?'. Tapi, itu la yang kita namakan ketentuan Ilahi kan. Bersusah² dahulu, bersenang² kemudian. Sekurang²nya, apa yang aku lalui sebelum ni dapat aku jadikan kenangan dan simpan sebagai pengalaman yang berharga. At least kalau orang citer pasal keje kilang shift pagi, petang malam. Aku boleh layan sama bercerita. Kalau orang citer pasal keje yang banyak menulis sampai tangan lenguh, aku pun penah jugak rasa.

Yang paling penting, aku skang dah berada betul² dalam bidang yang aku usahakan selama 3 tahun menghabiskan masa remaja kat suatu tempat dulu. Walaupun ilmu tu dah lama aku simpan, tapi setakat ni semuanya masih belum berkarat la. Nasib baik jugak la aku selalu buat benda² tu untuk kegunaan sendiri.

Untuk mengelakkan anda² blur, aku skang sudah tercampak kembali ke pangkal jalan. Bidang IT Support dalam erti kata sebenar. Buat pc maintenance, repair itu ini (yang ni belum lagi setakat ni), setup pc untuk kegunaan lab dan in future mungkin macam² lagi. Tu secara ringkasnya. Walaupun mungkin ada orang akan rasa pekerjaan aku skang ni tak sesuai untuk gadis² ayu lagi anggun macam aku ni. Meh sini aku buktikan. Ingat aku tak boleh ke nak angkat server turun naik bangunan? Tapi dah ada troli & lif. Buat apa nak susah² angkat kan, hahaha.

Yang lebih menarik, kini aku kembali ke dunia kampus. Berdepan dengan kerenah remaja² yang baru nak 'up' bak kata orang kan. Macam² fesyen, macam² perangai. Ni baru seminggu dah macam² aku nampak. Lepas setahun lagi la macam² story aku boleh collect untuk jadikan simpanan. Hahaha. Aku harap aku tabah la melayan kerenah budak² ni semua. Bukan senang kan nak berdepan dengan orang dan dalam masa yang sama kena mengawal keadaan diri kalau ada apa² isu berbangkit. Dah la aku ni kepala berangin jugak adakalanya. Huhuhu.

Oklah, that's all for now. Nanti kalau rajin ada la lagi update yang terpampang. Aku dah jadi agak pemalas sket nak update sejak dua menjak ni. Rasa mood nak menulis tu adalah sangat kurang. Malas nak berpikir sangat pun ye jugak. Maafkan la saya kalau ada yang hari² masuk tapi takde apa pun yang berubah. Saya memang hantu yang pemalas..

Nota kaki lapan: Dulu tak merasa duduk universiti. So skang ni duduk la puas².. :P


Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails