Friday, June 25, 2010

Tag: Top Blogger 2010

Ding dong..

Aku di TAG oleh si pompuan senget ini, MakMemerangHijau. Jadi marilah kita layan TAG di pagi hari jumaat ini. Aku pun tatau macam mana aku boleh jadi TOP Blogger di hati die sebab setau aku baper kerat sangat la yang baca blog aku ni. Follower pun ada belas² jeww. Belum lagi puluhan ribuan kan. Ngehehehe..



Apa nama blog dan kenapa letak nama itu?
Journey to the center of my mind. Kerana memang semua kisah yang ada dalam ni ditulis menggunakan minda yang ada dalam kepala otak ini. Jadi, bila baca ni ibarat macam membaca apa yang ada dalam fikiran aku la.

Apa nama URL blog dan dari mana datangnya idea itu?
http://mind-thinker.blogspot.com. Kerana saya memang seorang yang boleh membaca minda. Jadi sila berjaga² bila bertentang mata dengan saya. Nguahahahaha..

Apa method dalam penulisan anda?
Apa saje yang terlintas di kepala. Memang takde apa² method yang khusus. Kalau rasa nak buat hari², aku rajinkan la buat entry hari². Kalau rasa nak buat citer pasal makan, kena tunggu time aku pegi makan. Kalau aku rasa nak senyap, terus la aku senyap tak berbunyi².

Pernah terasa nak hapuskan blog? sebab musababnya?
Pernah je. Kadang² macam dah hilang arah tatau apa yang nak diblogkan. Jadi, terasa macam nak tutup kedai jela daripada biarkan bersawang. Sib baik kerajinan yang on off ni berterusan on off on off nye. Kalau on pastu off sampai ke sudah, memang sampai situ jela gamaknya.

Pernah ahli keluarga anda baca blog anda?
Hehe, ni pun salah satu reason macam aku nak stop blogging. Segan ler bile ada family yang baca blog aku. Nak buat perangai mulut puaka pun jadi terbantut. Terus jadi sopan santun bertatasusilabambangyudoyono terus. Wakakaa.. Jawapannya, definately ada!

Apa perasaan anda bila orang kata blog anda buruk sedangkan orang lain kata blog anda cantik?
Tak pernah ada orang cakap pun. Baik cantik mahupun buruk. Kalau ada pun yang nak komen, terpulang la. Tu kan pendapat individu. Padangan mata setiap orang tu kan berbeza². Ada orang suka putih, ada orang suka warna-warni, ada orang suka hitam. Pada aku, as long as mata aku tak semak memandang, maknanya cantik la.

Bila blog anda diberanakkan?
Aku mula blog since zaman² dengan friendster dulu. Tak ingat la tahun bila. Blogspot ni pun aku dah create account sejak tahun 2005 kot. Tapi satu post pun tak keluar. Malas punya manusia kan. Akhirnya, tahun 2008 bulan September, terhasil la entry yang pertama. Gile kan, 3 tahun peram saje tak buat apa².

Siapa org pertama yg tahu anda ada blog?
Sudah semestinya la soulmate yang satu itu. He is my first for everything... *Maceh yunk*

Apa perasaan anda bila ada orang berkata tentang blog anda di sekolah?
Masa sekolah dulu saya takde blog la. Masa tu saya apapun tatau pasal dunia IT ni. Kalau menulis pakai pen je, tak reti tekan². Blog saya ialah buku log kulit tebal berwarna biru yang kini sudah hancur dimakan lipas. Ngehehe..

Sepuluh orang seterusnya bakal di nobat.
Saya TAG sape² je yang ada baca blog kerdil ini. Lepas buat tu jangan segan silu tinggal pesan. Nanti saya datang jenguk²..

Sekian, terima kasih.

Nota kaki lapan: Aku bukan la top mana pun. I am the very the low of the profile. :-)

Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

6 Mak Joyah Bertandang:

i.z.m.a said... Jawab Balik

testing 12345 :-)

ch@ said... Jawab Balik

aaa kotak komen ni, aku jeles...

i.z.m.a said... Jawab Balik

@ch@

Selamat jeles la ye!! :P

Kancilbiru said... Jawab Balik

dah cun..tapi mungkin ada tertinggal coding kat mana2 kot..cuba baca balik tutorial liyanaa tu..ok..

i.z.m.a said... Jawab Balik

@Kancilbiru

Takpela KB.. ni pun dah cukup puas hati.. :D

Drama Mama said... Jawab Balik

rajinnya buat tag...wahhh boleh baca minda...takutnyaaaaaaaa!!! hehehehe

http://twinkywinkystars.blogspot.com

Related Posts with Thumbnails