Monday, June 07, 2010

Lagenda Budak Setan yang memang tinggal lagenda saje?

Ding dong..

Sepagi oren semalam, aku & bie dah bangun bersiap². Sungguh pun hari minggu selalunya kami akan bangun selambat yang boleh, haha. Tapi sebab semalam ada date, kena la bangun awal. Hehe. Mula² ke klinik kat Kepong. Lepas settle hal klinik terus je ke The Curve untuk dating. Aku awal² dah book tiket. Malas nak beratur panjang². Tapi sampai je kat kaunter lebih kurang 10:30 pagi, tengok keadaan masih lengang. Hurm, pagi hari minggu. Semua orang dok rilek² kat rumah lagi agaknya. So, takmo bayar booking fee punya pasal. Terus ajak bie beratur je kat line biasa.

Depan kaunter, sempat lagi berkira² nak tengok Lagenda Budak Setan ke Prince of Percia. Tapi sebab jiwa dah memang sedari awalnya berat kepada LBS, jadi tetap la itu menjadi pilihan. Show pukul 11:15 pagi. So, sempat la nak sarapan dulu. Keluar rumah sebelumnya tak sempat jamah apa² pun. Tempat breakfast yang paling dekat & senang, McDonalds aje la nampaknya. Tak pikir panjang pun. Gotuhel la diet ke apa ke, hahahaha. Siap ambik set yang paling banyak isinya, dulik aa kan! :-P


Pekena ini dengan kopi panas, satanemmm!
Sila google kalau nak tau isinya..


Selesai makan, terus naik ke atas. Tak sabar dah ni nak tengok citer LBS tu. Dah katanya epik cinta terunggul kan. Mesti la tak sabar nak tengok. Melangkah ke dalam panggung dengan harapan menggunung la jugak. Nak mengimbau segala kenangan lampau zaman² follow novel die dulu. Walaupun sebenarnya aku ingat² lupa jalan citer die dulu. Manakan tidak, masa tu aku ni anak² hingusan lagi beb. Main longkang, main pasir. Tak pedulik la cintan cintun ni weh. Daya imaginasi pun tak la sehebat mana. Tapi mengikutkan pada pengamatan ke-fanatik-an pencinta novel yang aku kenal (akak aku sendiri salah satu contohnya), nampak gaya citer ini sangat la best. Jadi, harus la pengharapan diletakkan setinggi yang boleh kan. Walaupun dalam hati tetap berkata², 'pernah ke ada citer yang diadaptasi dari novel 100% menepati semua jalan citer die?'.


Sumber Gambar dari GOOGLE

Permulaan je dah spoil mood aku. Tah kenapa boleh pulak pepagi tu ada technical error dalam panggung. Aduh, marah makcik ni nak oi! Dah la menunggu citernya nak mula sudah delay lebih setengah jam. Then bila dah mula, kembang kempis la jugak menanti ada part yang boleh buat aku recall pembacaan aku dulu. Tapi ternyata, aku blur. Takleh nak catch-up sangat apa yang ada dalam memory. Yelah, dah tua kan makcik ni. Number akaun sendiri pun kena tengok dalam hp dik non! Aku pun layan jela dari awal sampai abis. Mana part yang kelakar, aku gelak. Mana part yang jiwang, aku berangan (haha!!), masuk part sedih² aku nangis. But overall, aku blur. Citernya banyak sangat lompat di sana sini. Kesinambungan jalan citer tu kureng kot. Impaknya aku rasa tak sebagaimana yang diharapkan (nak challenge Adamaya pun tak mampu tu, camno?). Sedih. Kecewa. Hampa. Kabir Bhatia, sila tolong sikit untuk sequal kedua nanti buleh??

Jadi, takde review yang aku dapat buat. Sila la google ye. Ramai kot orang yang dah buat review. Good luck okeh!

Keluar dari movie, hari masih awal. Baru masuk time² lunch hour. Tapi perut masing² kekenyangan lagi. Jadi teruskan mengukur shopping kompleks jela gamaknya. Lalu kat centre hall yang ada sale F.O.S. Mula² lalu kononnya takmo layan. Tapi tu la, macam memanggil² je setiap kali lalu. Maka, 'ter'singgah la jugak sudahnya. Dan 'ter'beli la jugak beberapa helai baju. 2 helai untuk saya, 1 helai untuk bie, dan beberapa helai untuk anak² sedara. Okey anak² sedara sekalian, say thank you and i love you kat pakcik tau!


Tunggu cikma balik nanti ye baru boleh bagi :-)

Pastu puas hati dapat beli baju. Jalan lagi ukur baper meter persegi luasnya The Curve tu. Penat mengukur, berenti jap bie pegi solat (aku lepak tunggu sebab tengah kibar bendera Jepun separuh tiang :-P). Lepas tu bie pun sama datang lepak² atas sofa empuk sebelah aku. Menghilangkan lelah sambil kami membincangkan permasalahan negara dan kekecewaan dengan LBS yang ditatap hiba tadi. Tapi bie lagi clueless sebab die langsung tak tau pasal novel LBS tu. Puas berpacaran atas sofa tu, kami jalan lagi.

Kononnya nak dinner terus kul 6 petang. Tapi baru pukul 4 bie dah gosok² perut, lapar! Masa tu aku tengah syok membelek barang dalam kedai RM5 made in Japan. Daiso namanya. 2-3 kali terpandang die gosok² perut tu. Last² tak sampai hati, kena la berenti membelek. Dalam pada membelek, sambar jugak 4-5 barang. Hahaha, dah start jadi real woman la skang aku ni kan. Pantang ada chan, ada je jalan nak mengabiskan duit yang tak baper nak ada tu. Nasib baik la aku belum pandai shopping seminggu sekali baju, sandal, seluar, tudung macam setengah orang lain tu kan. Therapy minda katanya. Kalau tak, botak la kepala bie menjelang setahun aku buat perangai camtu. Hehe. Sesekali is okey, selalu buat camtu is membunuh namanya! :-P


Gambar pinjam dari SINI

Kali ni makan kat Waroeng Penyet. Lama dah ngidam nak makan sini. Semenjak 'ter'makan masa kat Bandung dulu. Sampai sekarang macam terasa² kat hujung lidah. Tak puas pulak rasanya. Bestnya Pak Chi Met! Nape sini takde ek macam Pak Chi Met tu. Satu pinggan lengkap dengan Nasi, ayam/ikan bakar, sotong bakar, udang bakar, ulam. My god! Heaven perut aku masa kat sana. Semua masuk tanpa ada pikir panjang. Dulik aar gemuk ke, buncit ke. Yang penting kenyang tahap babun! Tapi Waroeng Penyet punya tak baper kick la. Tak bisa menghilangkan rinduku pada Pak Chi Met, wakaka. Tu hint apa tu??


Sumber Gambar dari SINI


Tengok la, pukul 5 baru lunch?

Tapi, sungguh pun kurang kick. Masing² makan tak berbunyi. Ayam penyet satu, ikan bakar satu. Pastu memang makan laju je tak hengat donia! Dah puas cubit isi ikan, baru teringat nak snap gambar. Terkial² cari henpon dalam handbag sebab tangan sebelah lagi dah penuh dengan sambal, kicap, nasi segala. Haih, rasa macam nak mintak nasi tambah je masa tu. Hahaha. Mana taknya, kelaparan macam pirana. Konon nak tahan perut sampai dinner katanya kan. :-P


Penyedap makan.
Kicap ABC + Soda Gembira


Pesanan buat geng ronggeng STKB (Saban Tahun Ke Bandung), kalau tahun depan ada kekosongan seat nak ke sana. Roger² la ye. Nak ikut pegi makan je. Yang shopping² tak ikut pun takpe (kononnnnnn), hahaha. Bagitau awal² supaya saya boleh kumpul duit banyak².. :-)

Nota kaki lapan: Nak cari balik novel LBS. Ada sape² tau mana nak carik??

Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

2 Mak Joyah Bertandang:

ch@ said... Jawab Balik

aku ada novel LBS tu, nk pinjam ke???

i.z.m.a said... Jawab Balik

nak!!!!!!!!!!!!!!!!!

Related Posts with Thumbnails