Wednesday, February 10, 2010

Paintball Vol. 6

Paintball sekarang ni sudah menjadi aktiviti bulanan untuk bie dan kawan² opis juga ex-opismet (ada beberapa yang dah tukar keje, tapi still contact dan hang out bersama). Dan untuk kesekian kalinya, aktiviti paintball ni diadakan lagi. Tempat yang menjadi pilihan juga dah ditetapkan, Nur Laman Bestari, Ulu Yam. Kalau ada yang mengikuti perjalanan cerita² paintball ni, tau la bahawasanya ini adalah kali ke-6 kami mereka ber'paintball'an. Dan untuk kali ini aku sama sekali dilarang keras untuk sama² menyakitkan badan yang tough lagi gebu ini. Huhuhu. Ini semua sebab paintball bulan lepas aku telah secara tak sengaja mencederakan diri sendiri yang bukan diakibatkan oleh pellet yang berterbangan. Tapi sebab aku secara tak sengaja telah menterseliuhkan ankle kaki kanan aku dan sesungguhnya ia amat sakit!! Mendapatkan khidmat urut dari jiran sebelah kat rumah mom-in-law sambil dibebel². Jadi, kerana tidak tertahan lagi menanggung sakit kena urut (bukan sakit main tu :P ) maka aku ambik keputusan untuk bersara seketika dari dunia paintball. Tapi, semangat tetap bersama. Kini aku hanya mampu jadi jurugambar bebas jela setiap kali bie main paintball. Jurugambar merangkap penonton merangkap pengkritik merangkap tukang lap peluh merangkap segala²nya la untuk bie tersayang :P..

Persediaan...

Untuk pengetahuan anda semua. Aktiviti tembak² ini telah menaikkan semula semangat aku untuk bersukan. Memandangkan sejak aku abis belajar, segala aktiviti bersukan yang aku sertai selama ni terhenti serta-merta. Maka, disebabkan itu jugalah badan ku ini jadi makin gebus debus². Jadi, bila saje bie ajak main paintball masa mula² dulu. Aku memang terus angkat tangan, "nak main jugak!!!!". Nasib baik la aku ni mendapat suami yang sporting tahap kelapan. Die memang berbesar hati 'sponsor' aku main setiap kali ada game (note to pejai: rahsia kite jangan dipecahkan okey!). Maka sejak dari itu, bermula la episod drama bersiri bulanan aku bermain paintball.

On mission.. Semua serius cam perang betul tu!!

Tapi sayang seribu kali sayang, dengan pengunduran diri sementara aku dari dunia paintball ini. Maka, negara ini telah kehilangan seorang pem'paintball' yang amat berbakat besar. Eceh, takde la. Aku newbie lagi. Pegang marker pun menggigil lagi. So far, melihat dari jauh pun seronok jugak. Dari situ aku boleh belajar dari kesilapan yang aku sendiri takkan perasan kalau aku berada dalam map. Dan memandang kepada pasukan yang dari asalnya takut² akhirnya dah menjadi berani seumpama kamikaze. Ada sikit bangga dalam diri aku sebab aku adalah sebahagian daripada mereka. Fuh, statement cam politician! Hahahaha. So, aku respect la sebab game kali ini, semuanya menunjukkan aksi gagah berani sebab takde sorang pun pakai vest. Semua boleh tak sedar pun rupanya masing² tak pakai protection penting untuk badan halus mulus mereka itu, haha. Akibatnya, adalah segelintir antara mereka yang pulang dengan bekas² yang akan kekal berbulan lamanya. Sakitnya? Haha, hanya kami yang lebih memahami. Biar sakit, janji hati puas. Lega segala stress dan bebanan kerja yang digalas otak masing² kat opis!!

Sakit tu kejap je, kepuasan yang penting.. Gambate!!

Camnepun, tahniah la diucapkan kepada encik organizer (sapekah die ye??) yang tak jemu memastikan aktiviti ini berterusan saban bulan. Walaupun bermacam dugaan yang datang, tak cukup orang la, last minute cancellation la, itu ini la. Tapi atas semangat juang yang tinggi, aktiviti ini tetap dapat diteruskan dengan jayanya. "Suruh datang main perang² pun susah, belum suruh pegi perang betul² lagi.." - kata² ini pun sangat menusuk kalbu kalau didengari oleh seseorang yang berkenaan itu. Tapi I gurau je okey, jangan marah! :P

Satu²nya gambar aku yang terselit di situ..
Berlatar belakangkan Empangan Batu..

Jadi, kepada sesiapa yang berminat nak mencuba aktiviti yang sangat happening ini. Sila la contact saya ye. Saya berbesar hati akan meng'arrange'kan untuk anda. Tak rugi kalau mencuba walaupun sekali. Kalau tak cuba, mana kan tau apa nikmatnya. Jangan nanti dah cuba, tiap² bulan mau pulak!!

Nota kaki lapan: Kan bagus kalau saya ada DSLR yang berkuasa tinggi. Boleh la shoot gambar yang lebih solid hasilnya!! Hurmm...

Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

6 Mak Joyah Bertandang:

cik tina said... Jawab Balik

diorg neh..main x penah ajak sy..hahaha

zella y said... Jawab Balik

btul ke klu kena peluru tu sakit..
bole lebam2 erk??

Kancilbiru said... Jawab Balik

bestnya..tingiin nak main tp takut lebam...boleh?

i.z.m.a said... Jawab Balik

teetot: ye ke tak penah ajak?? cuba ingat² balik.. rasa macam penah je. next game la join nak, kite buat match untuk newbie :D

zella: tipu la kalau kata tak sakit. lebam tu pun wajib.. tapi takde la sakit sesangat pun.. jom la try main.. tournament untuk bloggers! hehe

i.z.m.a said... Jawab Balik

kancilbiru: ala, lebam bleh hilang.. tapi kalau tak main takkan ada chance nak rasa.. jom jom, kite buat komuniti bloggers yang nak main penbol sekali..

k-mie said... Jawab Balik

bersalin tu lagi sakit, tp org tetap gak mengandung ulang2 kali. ni kan pulak lebam kena pellet, ape la sgt hehehe. meh le main, kitorg sedia tolong organizekan.

-hubby-
team commander, alpha team

Related Posts with Thumbnails