Friday, March 13, 2009

Makin Hampir Ke Situ...

Hari ini terasa agak suram dan muram. Hari ku dimulakan dengan hujan lebat yang mencurah² ke bumi. Pagi ku yang dingin bertambah² dinginnya. Mujur aku mandi terlebih dulu sebelum kesejukkan pagi mencengkam segala pelusuk kamar kecil itu. Bersiap seala-kadar yang mungkin. Hari ni aku bakal menghabiskan sisa² akhir sebagai orang bujang dalam ruang lingkup ofis ku. Title single yang tertera pada profil pengenalan diri ku akan bertukar sebaik saja aku menjejakkan kaki ke ofis selasa nanti. Apakah perasaan yang bakal menyelubungi aku ketika itu? Hurmm, aku pun kurang pasti. 

Namun, buat masa ini fokusku hanya satu, titik noktah dan tanda pemberhentian kepada segala kisah cinta remaja, cinta monyet, cinta kanak² aku selama ini. Hanya dua hari, dua hari yang bakal berakhir dalam sekelip mata. Dan selepas itu, bermula pula kisah cinta agung dan insya-allah cinta sejati yang sekian lama aku dambakan. Diri ini akan bergelar isteri kepada dia yang sekian lama bertakhta di hati. Dia yang selama ini banyak mengajar aku erti kehidupan. Dia yang selama ini menjadi penyokong setia tak kira susah dan senang. Dia yang selama ini tempat aku mencurahkan kasih sayang. Zulkhaimi, thanks sayang. Dirimu sangat² bermakna dalam hidup ini. Perjalanan yang panjang dan penuh dengan pelbagai dugaan akan kita sambung dengan ikatan perkahwinan. Semoga aku dan dia tabah mengharungi dugaan dan cabaran yang mendatang.Moga dia juga akan dapat menjadi pemimpin kepada keluarga yang bakal kami bina bersama. Doaku, biarlah rumah tangga yang bakal dibina sentiasa tenteram dan aman. Aku akan cuba menjadi isteri terbaik untuknya dan memberikan kebahagian yang sebanyak terdaya.

Tanggal 15 Mac 2009 akan menjadi tarikh keramat untuk hidup kita berdua. Seperti mana kita memulakannya pada 15 Mac 2003 yang lalu. Segala kenangan, kepahitan, kemanisan, kesakitan dan juga kebahagian akan aku bawa terus bersama. Yang buruk kita lupakan, yang baik kita jadikan ingatan. Semoga kita akan jadi pasangan sahabat, teman, kekasih dan suami isteri yang terbaik sepanjang zaman. Aminn...

-END-

2 Mak Joyah Bertandang:

Anonymous said... Jawab Balik

hello isteri tersayang :)

Anonymous said... Jawab Balik

ye suamiku sayang.. :)

Related Posts with Thumbnails