Monday, May 24, 2010

Penyeksaan adakalanya berbaloi..

Ding dong..

Sebahagian yang join.. Ada yang dah balik awal² lepas kalah.. :p

Alhamdulillah, berjaya sudah event yang memeningkan kepala otak aku sejak 2 bulan yang berlalu. Ringan separuh badan rasanya dari beban yang dibawa selama ni. Walau mungkin kejayaannya tak 100% sempurna, bagi aku apa yang penting kepuasan setiap satu org yang sama² menjayakan event ni. Mungkin bagi event manager yang dah biasa, setakat 40 orang tu chese cake je nak settlekan. Tapi untuk orang macam aku yang takde apa² experience ni, rasa nak tercabut 2-3 wayar sambungan ke otak ni dek kerana banyak sangat berpikir. Apa²pun, tahniah untuk diri sendiri dulu. Wakakaka..

Walaupun acara yang sepatutnya bermula pukul 9:30 pagi sudah tertunda hampir sejam. Namun segalanya tetap berjalan dengan lancar dan terkawal. Kalau dah namanya rakyat Malaysia, culture janji-lain-buat-lain tu memang kuat. Susah betul nak dapat event run on time. Kalau dah masa mulanya dah drag sejam, masa tamatnya pun ofcoz la efek sama nanti. Tapi yang penting, masa untuk lunch tak terjejas (untuk team yang kalah awal la). Untuk itu, terima kasih bergunung² diucapkan kepada team 'KFC-Ranjers' yang bergegas mengambil makanan sebaik masanya tiba. Korang memang terbaik la (walaupun kalah :P).



Rasa sangat² puas hati bila tengok muka² yang join semua happy. Gembira agaknya dapat keluarkan side of childish (ni aku punya peribahasa sendiri, jangan pertikai) dalam diri yang selama ni tersimpan. Masa ni la dapat tengok yang pendiam jadi aggresif, yang pemalu jadi aktif. Memang main tak hengat dunia. Lari sana, terjun sini, meniarap macam askar, tertonggeng macam ayam. Haih, kalau nak list down sini, penuh sampai lantai. Bie yang jadi fotografer pastinya seronok dapat tengok 'wayang free' di sana sini. Ramai jugak (ke hampir semua ek?) yang bawak balik 'tatu' 50 sen kat badan. Baik kaki, tangan, badan dan yang paling extreme kat leher (lovebite yang akan kekal kesan dan sakitnya untuk beberapa minggu), semoga mereka semua tabah membawa 'tatu' tu kemana. Come on guys, tu lambang keberanian tau! Congrates!! Not everyone have the guts like what you'll have.


Sudah pandai camwhore skang ek!


Bertepek!!


Identiti mangsa dirahsiakan.. :P
Kalau la itu darah, pastinya horror kan!


Tapi dalam semua moment yang aku lalui tu. Penat, tensi, rasa nak pengsan dan macam² lagi (juga kemarahan yang tak tertahan seperti dalam entry ini). Saat yang paling best ialah bila team aku (yang hanya aku sorang je pernah main sebelum ni) berjaya dapat champion!! Gelaran yang langsung tak terpikir di fikiran sebelum kami mula main sampai kami habis game masa qualification. Tapi, ternyata la kan. Pengalaman yang sedikit kalau kita manfaatkan bersama kawan² yang lain, pasti akan mendatangkan hasil yang baik. Jadi, jangan la kite kedekut ilmu okeh. Tak guna beb tunjuk hebat sorang, one man show (dengan niat nak bagi nampak shining lebih banding team-mates lain yang 'sayur') sebab kesudahanya tak la sebaik mana selalunya. Ini team play punya game, jangan nak bolot semua okey. Lain la kalau kita main badminton kan.


Gaya kena lebih!

Banyak yang kite boleh belajar dari permainan berkumpulan macam ni. Masa ni la kite boleh nampak sifat semulajadi seseorang. Sebab masa ni ibarat macam bertarung nyawa. Kite akan cuba menjatuhkan lawan kite sehabis baik. Time² camni la kite boleh tau sape dikalangan kawan² kite yang ada perangai buruk macam selfish, tamak, ego, poyo, eksyen terlebih dan tak boleh terima arahan / pendapat kawan² lain. Tapi bukan la semua yang kite nampak keburukan semata². Banyak jugak kebaikkan yang kite boleh tengok. Macam aku yang baik hati berkongsi ilmu (masuk bakul....?? :P), semangat juang yang tinggi, keberanian, dan jugak team work antara pasukan. (Pesanan untuk management - Tahun depan kasi la bajet lebih sket.. :P)

Dan, berkat perkongsian ilmu dengan niat yang baik (eceh!) maka ini yang aku dan kawan² se-team (bukan stim ye) dapat..


Eksaited!

See, berbaloi beb! Memang la kalau dibandingkan hadiahnya dengan kepenatan yang aku rasa tu tak sama nilainya. Tapi, kepuasan tu yang penting. Dapat main free, makan free, tak cukup ke?? Hahaha. Walaupun mungkin ada yang akan backfire dibelakang aku nanti, "die dah main 2 tahun, memang la boleh menang". Aku akan jawab balik, "hello, saya main 2 tahun bukannya hari². Sebulan sekali pun payah beb. Main pun macam sayur jek, jangan la jeles!".

Akhir kata, thank you so much untuk mereka yang sama² berjuang semalam. Kepenatan, kesakitan dan kelebaman yang dirasai tak sama dengan kepuasan yang kita dapat. Bukan senang kan nak dapat chance balas dendam dekat orang yang kite geram depan². Tanpa ada risiko kita akan dibuang keje mahupun diturunkan pangkat dan juga bermasam muka sepanjang hari bekerja. Siap lepas dah dapat balas dendam boleh duduk sebelah² makan ayam KFC sama². Kan syok gitu? Tak kira kalah atau menang, kite tetap sama. "Antara kita tiada pengalah, semuanya ialah pemenang" - Vince AF1.. :P

Nota kaki lapan: Saya rasa sangat sakit badan, siyes tak tipu!


Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

5 Mak Joyah Bertandang:

ch@ said... Jawab Balik

tahniah wei. kalo aku ada, dimanakah aku time itu. pasti aku bwk blk lbh byk tatu kan??

zella y said... Jawab Balik

biase la ..janji org m'sia mmg camtu heheh...

best ke main paintball ni...sy xprnah cube lg...

i.z.m.a said... Jawab Balik

cha - kalau ko ada masa tu, aku jadikan ko target la.. letak tengah2 fields.. hahaha

zella - belum cuba belum tau, sudah cuba hari2 mau :P
nak try ke??

Kancilbiru said... Jawab Balik

boleh pula tutup muka...yg pasti aku nampak KFC ja...grrr lapar..

i.z.m.a said... Jawab Balik

KB: muka kena tutup, nak memelihara identiti, hahaha.. masa tu KFC tu ta menyelerakan pun, tilam bantal lagi best!

Related Posts with Thumbnails