Friday, April 24, 2009

Selamat Tinggal Sayang.....

Hening sungguh pagi ini, namun hening lagi dalam hati ku. Sungguh aku terasa amat kehilangan. Seperti hilang sesuatu yang amat dekat padaku. Sedih, pilu, duka dan sendu. Segalanya bercampur menjadi satu. Kenapa?? Kenapa perpisahan ini harus terjadi antara kita???

Sekian lama kau bersamaku. Aku kira, mungkin sudah hampir 20 tahun. Segala pahit, manis, suka duka, masam, masin.... Segalanya kita telan bersama. Kau sungguh bermakna buat diri ku selama ini. Segala jasa dan baktimu kepada ku takkan pernah sekalipun aku lupakan. Sesungguhnya, kehadiranmu dalam hidupku selama ini amat2 bererti buatku. Tanpa mu, sudah pasti banyak perasaan indah yang tidak dapat aku kecap. Tanpa mu, sudah pastinya kekurangan yang amat dalam aku rasakan. Tanpa mu, sudah semestinya aku tidak mampu lagi menikmati keenakkan dunia sepenuhnya.

Tapi apakan daya, walaupun setinggi mana kasihku padamu, walau sebesar mana pengorbananmu pada ku, tuhan itu lebih berkuasa. Akhirnya kau pergi juga meninggalkanku untuk selama-lamanya. Sungguh, aku terasa amat perit, amat pedih dan amat terluka ketika menghadapi saat pemergianmu itu.Bahkan hingga saat ini, luka itu masih bersisa dan berbekas pada diriku. Tanggal 23 April 2009, akan tetap terpahat utuh dalam sanubariku. Itu lah tarikh keramat di mana hayatmu akhirnya sampai ke penghujung. Sejujurnya, air mataku hampir mengalir menyaksikan kau dipisahkan dari ku, sekejam itu. Namun apa daya ku, tuhan lebih menyayangimu. Takdir sudah tersurat, kau bukan lagi milikku. Aku hanya mampu memandang dengan pandangan yang penuh syahdu dan sayu. Melihat kau kini yang hanya terbujur kaku di situ. Amat berat hati ku untuk meninggalkan mu di situ. Namun apa daya ku? Aku tak mampu mempertahankan mu untuk terus berada di sampingku. Akhirnya, dengan hati yang amat hampa dan pilu.. Aku melangkah pergi dari tempat kau terbujur kaku. Sepi dan terus sepi.

Aku terima segalanya sebagai suratan takdir Ilahi. Setiap yang bernyawa pastikan pergi. Setiap yang hidup pasti akan mati. Setiap yang bertemu pasti akan berpisah. Kau akhirnya ku lepaskan dengan penuh redha. Semoga jasadmu kan tenang di situ. Terima kasih untuk segala jasa dan baktimu untuk ku selama ini. Sesungguhnya, tiada apa yang dapat ku balas diatas segala jasa2 mu itu. Selepas ini, takkan ada lagi yang bisa mengisi kekosongan pada ruang yang kau telah tinggalkan itu. Sesungguhnya mengertilah, amat berat untuk aku mencari pengganti mu. Doa ku, semoga aku akan terus tabah melalui kehidupan ini tanpa mu di sisi. Amin....














Terima kasih yang teramat dalam buat gigi graham ku yang telah sekian lama berkhidmat untuk ku. Semoga kau kan tenang dan dicucuri rahmat-Nya. Aminnn.... Selamat tinggal gigiku sayang....

1 Mak Joyah Bertandang:

Anonymous said... Jawab Balik

ceh..baru kene cabut sebatang dah kecoh hahaha

Related Posts with Thumbnails