Friday, February 13, 2009

30 hari lagi...

Tajuk entry kali ni agak menggerunkan aku sebenarnya. Memikirkan tarikh keramat itu yang semakin hampir, buatkan lutut aku ketar, otak aku berserabut. Huhuhu, takutnya nak kawen!! Kenapa aku takut? Well, membayangkan hidup lepas berumah tangga. Mesti lagi banyak dugaannya berbanding masa bercinta. Masa tu hati akan jadi lebih sensitif, kot..? Tanggungjawabnya pun lebih besar. Lebih banyak hati yang perlu aku jaga. Boleh ke aku seimbangkan semuanya?? Huhuhu, mudah²an. 

Setakat hari ini, alhamdulillah.. Segala persiapan berjalan lancar. Boleh aku katakan tinggal 20% atau 30% je bahagian yang masih tergantung dalam persiapan. Dan lebih separuh daripadanya adalah urusan mak dan ayah. Hal² yang melibatkan kami berdua, rasanya hampir semua dah selesai. Cuma sekarang ni menantikan masanya je tiba. Berdebar² hati ni memang tak terkata. Kalendar meja kat ofis ni memang siap bertanda hari². Supaya aku tak terleka dengan kehidupan seharian. Aku kena sentiasa ingat, ada sesuatu yang penting akan berlaku. Tak lama dah, aku cuma ada masa 30 hari je lagi!! Moga² di pihak bie pun dah bersedia menerima aku seadanya. Apa yang aku tau, aku memang tak sesempurna mana. Banyak kelemahan di sana sini. Tapi insya-Allah, mana yang kurang akan aku tambahkan, mana yang buruk akan aku percantikkan, mana yang lemah akan aku kuatkan (yang ni bukan double meaning okey!!), mana yang bengong akan cuba aku pandaikan. Impian aku cuma satu, menjadi isteri yang dalam masa sama boleh menjadi kawan, sahabat, kekasih dan seterusnya isteri yang terbaik untuknya. Harap bie pun macam tu jugak okey... 

Love you bie...



-END-

1 Mak Joyah Bertandang:

bie said... Jawab Balik

sibukkan diri, so tak sedar la masa tu berlalu. sedar2 nnt lg 2 minggu, pastu seminggu, pastu baper hari je lg tinggal.


*memikirkan tanggungjawab yg harus ditanggung..*

Related Posts with Thumbnails