Saturday, August 20, 2011

Ho ho ho..

Ding dong..

Haha, tak tau nak letak tajuk entry apa, jadi aku main bedal jela. Yang pasti, jap lagi nak balik kampung. Tak jauh pun, Semenyih je. Tapi even dekat je KL-Semenyih, believe it or not, baru ni la nak balik dalam sepanjang bulan puasa. Last balik hari tu bila ek, lupa pulak aku bulan berapa. Tapi yang pasti masa tu belum puasa la.

Kebetulan tahun ni awal hari raya kami kat Pahang, so macam mana pun kena jugak cari satu weekend yang free untuk balik Semenyih. Minggu depan hari Sabtu memang confirm aku sudah meninggalkan KL. Jadi minggu ni jela yang tinggal.

Bestnya rasa nak balik kali ni sebab kami balik berdua 'setengah'. Bukan 1st time la, sebab yang balik hari tu actually dah ada. Tinggal lagi belum pasti & belum announce. Bila dah announce ni best la sket. Pasal aku awal2 dah request benda yang nak dimakan. Puas dah pusing2 param sana sini carik. Tapi takde yang menarik pada pandangan mata. Nak yang Semenyih punya jugak.

To be exact, nak yang mak punya air tangan jugak (atau mungkin air tangan Maklang Gie, pun tak kisah). Bendanya pun simple je, sambal goreng jawa. Susah kot nak carik yang kena dengan tekak ni. Nasib baik la ada yang rajin melayan permintaan aku kan.


Cilok gambar dari sini sebab gambar sendiri takde..

Jadi, marilah kita bersiap2 nak balik kampung yang 'jauh' itu. Tapi on the way balik ni pun banyak tempat nak singgah ni. Tak tau la cukup masa ke tak nanti. Kalau ada yang kena skip tu, terpaksa la skip.

**Berita yang baru saya terima, kazen baru sudah selamat melihat dunia pagi ni kul 3. Yeay, ada baby baru la kat umah Atok nanti nak cubit2!

Nota kaki lapan: Raya lagi seminggu, tapi kami berdua rilek je apa pun tak prepare. Baju raya pun recycle je baju lama. Haha..

Till my next post.. Bye bye bye..



-END-

0 Mak Joyah Bertandang:

Related Posts with Thumbnails